Sabtu, 4 Ogos 2012

Pelancaran Bulan Patriotisme 2012

Pada 17 Julai 2012, telah berlangsung Majlis Pelancaran Bulan Patriotisme di Dataran Wawasan SMK Jalan Reko. Kali ini tiba giliran Pn Haslina bt. Ibrahim, Ketua Panitia Ekonomi Asas yang juga Setiausaha Koperasi SMK Jalan Reko Kajang Berhad menjadi Setiausaha Program Bulan Patriotisme.




Majlis dimulakan dengan ucapan setiausaha program diikuti dengan Kawad Membawa Bendera oleh Pasukan Kadet Polis. Selepas itu, Pn. Che Normalis bt. Alias (Penolong Kanan) diiringi ke pentas untuk memberi ucapan dan seterusnya merasmikan Majlis Pelancaran Bulan Patriotisme. Sebagai gimmick perasmian, pasukan bermotor yang membawa bendera berarak ke pentas untuk menyerahkan bungkusan hadiah kepada perasmi. Setelah bungkusan itu dibuka, perasmi menyerahkan kotak keris yang terdapat di dalam bungkusan kepada Pn. Rohaniah bt. Kassim (Ketua Bidang Kemanusiaan) sebagai tanda penyerahan tugas untuk menjalankan aktiviti yang telah dirancang.





Majlis diteruskan dengan bacaan sajak oleh Mohd Haziq dan Desy Arnita. Kemudian Desy Arnita dan Azira mempersembahkan lagu Bahtera Merdeka. Majlis ditutup dengan kibaran bendera dan nyanyian lagu Tanggal 31 beramai-beramai.




Tiada ulasan:

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *